Sunday 20 November 2016

Op bezoek in de oranje Monopolystad: Utrecht

Iemand hier in de blogzaal die geen seksistische grapjes maakte over de straten van Utrecht op het Monopolyspeelbord? Neude, Biltstraat en Vreeburg hebben de namen niet mee, maar dat geeft niks. Utrecht is adorable as ever en vandaag heb ik ook deze straten aan de fotocollectie en bezochte-stratenlijst toegevoegd. Dat stemt mij zo blij:



Theeleuten en taart eten

Mijn oud-collega Fenna reageerde na mijn bezoek aan Groningen en Ons Dorp al op een van mijn Instagramposts erover: "Kom je kopje koffie doen op de Biltstraat? We kunnen elkaar ook zien op de Neude of het Vredenburg! Gezellig." Dat laat ik mij natuurlijk geen 2 keer zeggen en gezellig is dat zeker! We nodigden gauw mede-oud-collega Minke uit en zij voegde zich later bij ons voor thee en taart. 

Voor die tijd troffen Fenna en ik elkaar in de zeer winderige Biltstraat (wow, was dat een bewuste pun intended?). Ik ken Utrecht wel aardig, maar het besef van de locatie van de Biltstraat had ik niet. Wat ik nog wel wist: in 2009 heb ik bij de Bagels&Beans die in deze straat zit gegeten. Ja, dat soort dingen onthoud ik. Nutteloze feiten onthouden is mijn grootste talent :-) Het was ook mijn eerste kennismaking met avocado en eerlijk: hoe kan iemand dát nou ooit vergeten.

Vanuit de Biltstraat liepen we door naar Neude en vervolgens naar Vredenburg. Dat Vredenburg volgens mijn Monopolystraatkaartje nog 'Vreeburg' heet, deed gelukkig niets af aan het bezoeken van deze plek. Neude is overigens wel mijn favoriete plein in Utrecht omdat ik het postkantoor daar zo mooi vind. Anyway! 3 kekke foto's later, was de serie Utrecht compleet. Tadaaaa!

Neude, Biltstraat, Vre(d)e(n)burg

Genieten van goed gezelschap

Eén van de leuke dingen aan deze uitdaging is, net als in Groningen, het weerzien van mensen die je niet zo vaak ziet of spreekt. En het is zó leuk om ze weer te zien! Fenna, Minke en ik genoten nog even heerlijk van een bezoekje aan een knus cafeetje. Vervolgens moest ik nog met een trein door een winderig landschap en dat ging niet zonder slag of stoot. Op de heenreis was er ook al vertraging en realiseerde ik mij dat ik deze uitdaging wel in de meest uitdagende maand gepland heb. November is qua weersomstandigheden misschien niet helemaal ideaal. Maar hee: dat maakt de verhalen alleen maar beter toch?

No comments:

Post a Comment