Saturday 19 November 2016

'Ga verder naar Arnhem'

Arnhem! Wat kan ik ervan zeggen. Op dit moment is dit de Monopolystad waar ik de meeste tijd in doorbreng. Eerder dit jaar vond ik een baan en daarvoor kom ik dagelijks in deze Gelderse stad. Dat biedt natuurlijk meerdere mogelijkheden deze maand om eens een wandelingetje door de binnenstad te maken. Dat deed ik dan ook:


Steenstraat, Ketelstraat, Velperplein

Steenstraat, Ketelstraat en Velperplein

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar Arnhem is op een Monopolybord altijd een knusse plek om te komen. Als je er hotelletjes op wil zetten, kosten die niet zoveel en leveren ze een fijn zakcentje op. Hebben mijn medespelers Haarlem, Utrecht en/of Groningen en zetten ze dáár hotelletjes neer, piep ik wel anders, maar ik werd er altijd wel blij van. 

Samen met collega Eelke dook ik afgelopen donderdag de Arnhemse binnenstad in. Ik ken de weg in Arnhem een beetje, maar in straatnamen ben ik niet zo goed. Gelukkig was daar Eelke met haar kennis en huppelden we richting de Ketelstraat. Daar gauw een foto gekiekt (waarbij een oudere man ons tafereel wel heel stomverbaasd gadesloeg) en door naar Velperplein. Daar aangekomen ontstond er een probleempje: WAAR IS DAT STRAATNAAMBORDJE? Tip voor de gemeente: toeristen gaan Velperplein nooit vinden, want er staat bijna nergens dat je op Velperplein bent. Bíjna. Eén heel bordje was er te vinden en ik heb gelukkig ook maar eentje nodig voor mijn foto. Van Velperplein naar Steenstraat voor wat sluikreclame voor een bank en toen gauw weer richting kantoor, want we hebben het eigenlijk wel een beetje druk daar.

Lokale geneugten

Bij het tripje naar Groningen riep ik al dat ik in elke Monopolystad lekker wat wilde smullen in een lokaal café. Een werkdag onderbreken voor m'n uitdaging is niet echt wenselijk, maar gelukkig hadden Eelke en ik nog de vetste plannen voor na werktijd op de vrijdag. Een snel hapje bij een snelle Italiaan en daarna door naar Pathé voor Fantastic Beasts and where to find them. Die is MOOI. Moet je kijken. En dit kun je dus ook gewoon eten met maatje 36 hoor. No problemo. Ging he-le-maal op. 

FOOD

De aanloop naar vrij parkeren

Morgen heb ik met oud-collega's afgesproken om Utrecht onveilig te maken. Best duf: Biltstraat is mijlenver bij Neude en Vreeburg vandaan en Vreeburg heet geeneens Vreeburg meer... Uitdagingen binnen een uitdaging zal ik maar zeggen!

No comments:

Post a Comment