Met het grote aanbod werkzoekenden op de arbeidsmarkt is het belangrijk dat je 'eruit springt' of 'opvalt'. Maar hoe doe je dat? Corine en Rein vertellen hoe zij zich op een originele manier hebben gepresenteerd aan hun netwerk en potentiële werkgevers.
Met je hoofd op een billboard
Na het invullen van een enquête, won Corine Buijs een bijzondere prijs: een uur lang adverteren op een billboard langs het knooppunt A2/A10. Haar gezicht, naam, doel en vakgebied prijkten op het billboard.
Werkzoekende Corine is als vrijwilliger eventmanager bij De Broekriem en kreeg in een presentatie iets te horen over een enquête waarbij billboardruimte te winnen was. 'Ik heb die avond meteen de enquête ingevuld (net als 3000 anderen), twitterde enthousiast dat ik met ’mijn kop en cv op dat billboard wilde’, en tot mijn stomme verbazing hoorde ik op Goede Vrijdag dat ik had gewonnen. Ik moest even slikken want dat digitale billboard was best groot en hing op een A-locatie: de A2/A10 in Amsterdam!' Gelukkig leverde het een heleboel positieve reacties en nieuwe volgers op. De actie prijkt nu ook op haar LinkedIn-profiel. 'Ik weet zeker dat je er in ieder geval mee kunt onderscheiden van de rest. Het trekt de aandacht.'
Inmiddels heeft het Corine indirect ook een baan opgeleverd! Half juni gaat ze aan de slag als Training Coördinator: 'Helemaal in mijn straatje.'
Werkzoekende Corine is als vrijwilliger eventmanager bij De Broekriem en kreeg in een presentatie iets te horen over een enquête waarbij billboardruimte te winnen was. 'Ik heb die avond meteen de enquête ingevuld (net als 3000 anderen), twitterde enthousiast dat ik met ’mijn kop en cv op dat billboard wilde’, en tot mijn stomme verbazing hoorde ik op Goede Vrijdag dat ik had gewonnen. Ik moest even slikken want dat digitale billboard was best groot en hing op een A-locatie: de A2/A10 in Amsterdam!' Gelukkig leverde het een heleboel positieve reacties en nieuwe volgers op. De actie prijkt nu ook op haar LinkedIn-profiel. 'Ik weet zeker dat je er in ieder geval mee kunt onderscheiden van de rest. Het trekt de aandacht.'
Inmiddels heeft het Corine indirect ook een baan opgeleverd! Half juni gaat ze aan de slag als Training Coördinator: 'Helemaal in mijn straatje.'
Rein!, een eigen tijdschrift
Rein Tuininga ziet zichzelf als een ‘kei in communicatie!’ En hoe kun je dat beter overbrengen op potentiële werkgevers dan met een eigen tijdschrift? Na Maarten, Linda en Matthijs heeft ook Rein een eigen tijdschrift.
Rein over Rein!: 'Ik heb Rein! vooral gemaakt om mijzelf op een actieve en vooral opvallende manier te presenteren. Solliciteren is meer dan alleen jezelf aanbieden. Als de mogelijkheid bestaat stuur ik de link van het blad mee met de sollicitatie. Ik merk dat het wel wordt gewaardeerd dat sollicitanten zich op een bijzondere manier presenteren. Het blad heeft mij inmiddels al 4 gesprekken opgeleverd en het is vaak onderwerp van gesprek.' Een nieuwe baan heeft hij nog niet, maar Rein blijft zoeken naar manieren om zichzelf opvallend te presenteren.
In zijn eenmalige (en vooral unieke) tijdschrift ontdekken lezers wat Rein deed, doet en kan. Bekijk het zelf en lees Rein!.
• Jeske Kortenhorst zet een ander sociaal medium in voor haar sollicitaties. Op Facebook heeft ze een Engelstalige pagina aangemaakt. Via de pagina Pointed words/Rake woorden laat zij zien wat haar bezighoudt en vooral wat zij wil doen. En handig: de likes voor haar pagina zorgen voor uitbreiding van haar netwerk.
• Ken je Debbie Veeke al? Zij maakte ook een eigen tijdschrift om zichzelf in de kijker te spelen bij werkgevers.
• Gerard Haast maakte zijn eigen website. Hij laat hiermee zien dat je ook als 50-plusser jezelf origineel en eigentijds kan presenteren.
Wat doe jij om op te vallen? Of vind je juist dat je niet op hoeft te vallen? Log in en laat een reactie achter!
Rein over Rein!: 'Ik heb Rein! vooral gemaakt om mijzelf op een actieve en vooral opvallende manier te presenteren. Solliciteren is meer dan alleen jezelf aanbieden. Als de mogelijkheid bestaat stuur ik de link van het blad mee met de sollicitatie. Ik merk dat het wel wordt gewaardeerd dat sollicitanten zich op een bijzondere manier presenteren. Het blad heeft mij inmiddels al 4 gesprekken opgeleverd en het is vaak onderwerp van gesprek.' Een nieuwe baan heeft hij nog niet, maar Rein blijft zoeken naar manieren om zichzelf opvallend te presenteren.
In zijn eenmalige (en vooral unieke) tijdschrift ontdekken lezers wat Rein deed, doet en kan. Bekijk het zelf en lees Rein!.
Ook anderen vallen op tijdens het solliciteren
Rein en Corine zijn niet de enigen die nét even anders solliciteren. Ook deze mensen springen er uit:• Jeske Kortenhorst zet een ander sociaal medium in voor haar sollicitaties. Op Facebook heeft ze een Engelstalige pagina aangemaakt. Via de pagina Pointed words/Rake woorden laat zij zien wat haar bezighoudt en vooral wat zij wil doen. En handig: de likes voor haar pagina zorgen voor uitbreiding van haar netwerk.
• Ken je Debbie Veeke al? Zij maakte ook een eigen tijdschrift om zichzelf in de kijker te spelen bij werkgevers.
• Gerard Haast maakte zijn eigen website. Hij laat hiermee zien dat je ook als 50-plusser jezelf origineel en eigentijds kan presenteren.
Wat doe jij om op te vallen? Of vind je juist dat je niet op hoeft te vallen? Log in en laat een reactie achter!
No comments:
Post a Comment