Sunday 3 September 2017

Nog een week wachten

September is aangebroken en dat betekent dat de dag van de Bridge to Bridge steeds dichterbij komt! Precies een week vanaf nu ben ik hopelijk succesvol over de finish gekomen en heb ik een medaille om mijn nek hangen en drink ik een liter water om bij te komen. Of iets in die trant.

Voorbereidingen en versnellen

Hoe de voorbereidingen gaan? Ik heb afgelopen week voor het eerst een trainingsdag opgeschoven wegens een onhandige planning én die trainingsdag vond ver buiten Arnhem vandaan. Ik was op bezoek bij mijn ouders in Drenthe en had met behulp van Google Maps een route uitgestippeld die ruim 5 kilometer zou zijn. Op basis van een eerdere run met 3 keer 10 minuten rennen, leek mij dat wel voldoende voor 2 keer 14 minuten. Een route deels door het bos, dus dat was een heerlijk vooruitzicht. Eenmaal van start in mijn gewoonlijke tempo, vond ik dat ik wel echt heel langzaam ging, dus ben ik in een hoger tempo gaan lopen. Wonderwel wist ik dat tot het einde vol te houden. Heel tevreden bereikte ik het einde van de training; waarom liep ik niet eerder wat harder? Wel hield ik een slag om de arm; Drenthe is een stuk platter dan Arnhem, dus wellicht was het daarom makkelijker om te versnellen.

Een week voor De Dag

Vandaag was het echter weer tijd voor de volgende training en het ging echt geweldig! Bijna zonde dat ik nu al een soort top bereikt heb, maar hopelijk kan ik het volgende week ook zo doen. Mijn streven volgende week is een tijd onder de 40 minuten, maar ik durf niet zomaar te roepen dat ik dat wel even doe. Ik heb geen idee hoe het is om in zulke omstandigheden te rennen, dus wellicht gaat het heel anders dan wanneer ik in mijn uppie door Arnhem huppel. We komen er gauw genoeg achter. Nog 2 keer hardlopen deze week en ik hoop ten eerste dat het lekker blijft gaan en als tweede ook alvast dat het volgende week zondag net zulk lekker weer is. Droog en zonnig is heel lekker lopen (zolang het niet te warm is)!

No comments:

Post a Comment