Saturday 19 August 2017

Op onderzoek uit op de Bridge to bridge route

Een goede voorbereiding is het halve werk als je mij een beetje kent, weet je dat ik mij (als het kan) altijd voorbereid. Als ik een nieuwe sport begonnen ben en mij opgegeven heb voor een hardloopwedstrijd, bereid ik mij daar ook op voor. Met een trainingsschema maar ook door de route te verkennen!
De route

3,11 Engelse mijl onderzoeken

Plan de campagne is om mee te lopen met de 3,11 Engelse mijl (5 kilometer) van de Bridge to Bridge en succesvol de finish te halen. Ik vind het echt superhandig dat de route online staat, want dat betekent dat ik mij niet per se op onbekend terrein hoef te begeven. Sterker nog, ik kan zelfs de route al een keer proberen als ik daar zin in heb. Vandaag deed ik de route wandelend, omdat ik zo ook een beetje kan klooien met waar ik in vredesnaam heen moet, want zo goed ken ik Arnhem Zuid nog niet.

Tijd maken voor de omgeving

Voor de hardloopwedstrijd zelf wordt de weg op een aantal plaatsen afgezet, waardoor je over wegen rent waar op normale dagen alleen auto's mogen komen. Die wegen nam ik maar even niet, maar gelukkig waren er wandelroutes beschikbaar. Handig aan het wandelen en de tijd nemen is dat ik ook even kon genieten van de omgeving en wat foto's maken. Dat laatste ga ik wat mij betreft zeker niet doen op raceday dus jullie moeten het nu met de plaatjes doen. En echt hee, Arnhem heeft hele mooie plekjes en uitzichten om te ontdekken!

Stap 1: de John Frostbrug 

Het uitzicht vanaf de John Frostbrug

We lopen ook door een woonwijk met schattige klinkerstraten

Waar je uitzicht hebt op een klein parkje met vijver

Het voorlaatste stuk gaat over de dijk

En vanaf die dijk heb je uitzicht op de John Frostbrug die je nog eenmaal overgaat en eindig je bij de Eusebiuskerk, wiens toren je op de foto links van het midden boven alles uit ziet steken

No comments:

Post a Comment