Saturday 22 October 2016

Still alive and kicking

Jeetje wat ben ik slecht bezig. SORRY! Dan heb je een blog mét een wazige strategie zodat je jezelf ervan verzekert dat je gáát bloggen (elke maand een uitdaging) en dan blog je niet. Tss. De waarheid is helaas ook dat ik niet zoveel te vertellen heb. Maar om er toch nog wat van te maken: een blog! Waarom ik niet zoveel te vertellen heb?

Geen nieuwe kleding = geen kleding

Voor oktober had ik hele mooie plannen. Geen nieuwe kleding en schoenen kopen, maar eindelijk een excuus hebben om eens een kijkje te nemen bij de kringloopwinkel in m'n stad en om andere tweedehandszaken te ontdekken. Niet alle plannen komen goed tot uitvoering, dat blijkt wel weer. Ik heb het over een andere boeg gegooid zonder daar bewust voor gekozen te hebben: ik koop gewoon helemaal niets. 

Culinaire hoogstandjes

Het is ogenschijnlijk makkelijk om daardoor te investeren in andere dingen. Eten en drinken koop ik natuurlijk nog gewoon en ik ben sinds een paar weken weer een beetje in een culinaire situatie beland. Dat betekent in mijn suffe leventje overigens alleen maar dat ik nieuwe recepten aan het proberen ben die iedereen al kent (serieus: rijstwafel met pindakaas en banaan en kaneel = HEERLIJK). En daar geniet ik dan intens van. 

Winters weer op komst

In september heb ik natuurlijk wel wat voorbereidingen getroffen voor deze maand. Eerlijk is eerlijk: ik bestel eigenlijk nooit kleding via internet, maar in de laatste week van september kwamen er toch wat pakketjes uit distributiecentra mijn kant op. Ik wilde stiekem toch graag dat ene jurkje en na mijn opruimmaand had ik wel een nieuwe winterjas nodig. En ja, dan vind ik het toch eng om het risico te nemen dat er in de kledingkringloop geen geschikte jas voor mij is. Plus dat ik verliefd ben op de jas die ik nu lekker elke dag aantrek.
Met nog maar 9 dagen te gaan van oktober vermoed ik dat ik de maand uit ga zonder überhaupt nieuwe of oude kleding gekocht te hebben. En dat is ook prima. Vooral mijn bankrekening vindt dat fijn (en daardoor ben ik eigenlijk ook wel in mijn nopjes). Het is ook goed voor de creativiteit: ik combineer toch weer kleding die ik voorheen niet combineerde en dat heeft ook zo zijn voordelen.

Monopoly!

Ik kijk vooral ook uit naar november. Dat is namelijk de uitdaging die bij de meeste mensen toch het leukst in de oren klinkt: ik ga alle straten van het (originele) Monopolyspel bezoeken! 8 steden, 25 straten en 1 Marlies. Ik heb al diverse mensen die met mij mee willen reizen naar Rotterdam, Den Haag, Haarlem, Amsterdam, Utrecht, Arnhem, Groningen of Tynaarlo. "Tynaarlo zeg je?" Jazeker! Wist je namelijk dat er echt maar een beperkt aantal plaatsen in Nederland zijn waar je een Dorpsstraat én Brink kan vinden? Helaas heeft mijn geboortedorp alleen een Brink, maar gelukkig heb ik in Tynaarlo wel een geinig alternatief gevonden. Denk ik. We gaan het ontdekken en je leest en ziet het hier! Nog wel even geduldig wachten tot oktober voorbij is natuurlijk.

No comments:

Post a Comment