Sunday 18 September 2016

Weer een categorie verder!

Jeetje, ik ben op dreef! Gisteren lukte het zowaar om waardevolle spullen én elektronische apparaten te doen en vandaag was het de beurt aan het keukengerei en voedsel om de selectie te passeren.

Maakt het mij blij?

Hoe verder in het proces ik kom, hoe minder nadrukkelijk ik nadenk over de belangrijkste vraag: maakt het mij blij? Deze vraag is leidend in alles wat je opruimt volgens de methode van Marie Kondo. Ik merk dat het bij mij af en toe verschuift naar 'wow dit moet weg' zonder dat ik mij die vraag eerst gesteld heb. Nu vraag ik mij af of dat goed is. Of betekent het indirect dat het mij niet blij maakt? Of ben ik ondankbaar dat ik er zo graag vanaf wil? 

Hoe dan ook: keukenspul dat eigenlijk al jaren niet meer in gebruik is geweest, heeft mijn huis verlaten en ik heb wat spulletjes aangeboden aan vriendinnen zodat het nog een tweede leven kan krijgen. Het schiet lekker op! Wel ben ik een beetje zenuwachtig voor wat komen gaat: de meer persoonlijke dingen. Volgens Marie oefen je eerst met 'makkelijkere' dingen zodat je weet hoe je keuzes moet maken als het tijd is voor de lastigere dingen. Nu weet ik niet zeker of ik de keuzes goed maak, maar vooralsnog heb ik nog niks gemist van wat ik weggegooid heb. En dat lijkt mij het belangrijkste!

Oorlogswondje

Oh ja, om nog even op die foto terug te komen: deze uitdaging heeft een klein wondje opgeleverd, tss... Dat is natuurlijk risico van de uitdaging, maar gelukkig is het niet zo dramatisch als mijn domme val van de fiets in juli. Eigenlijk valt het mij mee dat dit nu pas gebeurt. 

No comments:

Post a Comment