Friday 19 August 2016

Dat het echt even moeilijk is...

Niet voor niets koos ik voor augustus. Dat is dé maand in het jaar waarop je (volgens mij) het mooiste weer kan hebben, de meeste mensen op enig moment vrij zijn (ik toevallig ook) en dat de terrasjes lekker zomers aan doen. Het moet wel een uitdaging zijn, toch?


Omgaan met tegenslag

Die tussenkop is echt net zo treurig als ik het vind. De afgelopen weken heb ik wat tegenslagen gehad op privégebied. En ja, als je dan bepaald nieuws hoort en een fles met gin in huis hebt staan, denk je makkelijk: ik lust wel een glaasje. Maar waarom eigenlijk? Wat gaat het toevoegen? Zou het mij het gevoel even laten vergeten of het juist versterken waarna ik weer verder kan? Antwoorden op deze vragen heb ik niet, maar het houdt mij wel een beetje bezig.

Omgaan met iets te vieren

Tegenstrijdigheid: ik hou ervan. 2 belangrijke gebeurtenissen in 2 dagen. Een verdrietige gebeurtenis, maar ook een héle toffe gebeurtenis. Er was echt iets te vieren en als iedereen om je heen gin tonic bestelt en dat ook jouw favoriete drankje is: dilemma! Wegens de diversiteit aan gebeurtenissen had ik nog steeds wel zin in een drankje. Ik ben echter heel netjes aan de cola en water gegaan, maar stiekem kijk ik nu wel uit naar 1 september en het kunnen kiezen voor wel of geen alcohol. En dan niet om het drinken, maar omdat een gin tonic echt heel lekker is. 

Kortom, ik verlang stiekem naar het einde van de uitdaging, maar anderzijds ben ik ook wel benieuwd of ik nog over dat verlangen heen zou kunnen komen. Keep you posted...

2 comments:

  1. Ik heb twee Westmalles in de kast staan. Tot nu toe braaf van af gebleven, maar ze staan op me te wachten. 1 september is de dag dat ik een Westmalle mag :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geduld is een hele schone zaak he ;-) Maar we komen er wel!

      Delete