Sunday 24 July 2016

250 kilometer gefietst!


Tadaaaaaaaa!

Echt hoor, toen ik gisteravond mijn vorige blog online zette, had ik alleen maar last van dat gevoel van 'NOG MAAR 6 KILOMETER EN HET IS KLAAR'. Met dat soort dingen moet je overduidelijk niet bij mij aankomen. Het is zondagochtend en nu kan ik deze uitdaging afstrepen. 250 kilometer fietsen op de damesfiets: check.

De risico's van het vak

Weet je nog dat ik gisteren zei dat de uitdaging geïnspireerd was door de Tour de France en dat die mannen wel es van de fiets vielen en ik niet? Nou, dat heb ik geweten. Vanochtend, we hebben het over 10 voor 10, wilde ik op de fiets stappen om die 5,9 kilometer eruit te trappen. Wat doet Marlies: die stapt náást de trapper, ligt opeens op de grond en doet geen pogingen zichzelf overeind te houden, maar wel haar fiets. De fiets stond nog, maar ik heb inmiddels een prachtige schaafwond (en nog 3 kleintjes) aan mijn uitdaging overgehouden. 


Nu laat ik mij niet zomaar op mijn kop zitten en volgens mij heeft niemand het gezien (dankzij het vroege tijdstip) dus ik extra voorzichtig alsnog op de fiets stappen en huppakee: gaan met die banaan! Best een goede uitspraak, mijn fiets is geel, net als een banaan. Dus.


De kunst van het loslaten

Mocht je me op Snapchat (marliesn28) volgen, heb je het al gehoord: ik heb een les geleerd! Wie had dat nog gedacht met deze uitdaging. Het zat mij namelijk steeds zo dwars dat het slecht weer was, ik geen tijd had en telkens maar dacht van arrggh, ik moet die kilometers maken want ik wil die uitdaging halen. Maar als ik die uitdaging niet haal, wat gebeurt er dan? Niemand gaat er dood aan, het leven gaat weer verder en volgende maand weer een nieuwe kans. Zo zit ik dus niet echt in elkaar. Noem het doorzettingsvermogen want zo noem ik het zelf ook heel graag. Superirritant is dat soms.

En als je dan op 24 juli al denkt 'AFMAKEN DIE HAP' dan vraag je erom dat je met je neus op de feiten gedrukt wordt. Daarom pleur je dan naast je fiets in plaats van dat je erop stapt. Kortom, het was weer een wijze les en dat van een uitdaging die ik vooraf had geclassificeerd als 'leuk! Doen we even.'

Augustus: een maand geen alcohol 

Goed moment om even toe te lichten wat de uitdaging van augustus is: een maand lang geen alcohol drinken. Ha, dat is echt supernaar om te bedenken voor augustus. Deze vakantiemaand is namelijk PERFECT voor een drankje op het terras, bij het eten, noem het maar op. Veel mensen vinden dat een uitdaging voor in januari (na die feestmaand), maar dat vind ik echt een uitdaging van niks. Dus komt ie voor mij in augustus. Niets is namelijk zo heerlijk als een fris, verkoelend drankje op een zomerse dag. En dus het liefst met alcohol erin. Gelukkig ben ik ook begonnen met Personal Body Plan en let ik daarvoor op de calorieën die ik binnen krijg en scoor ik dan 2 vliegen in 1 klap. Hoe ik augustus ga ervaren, lees je uiteraard op deze blog. TOT DAN!

No comments:

Post a Comment