Sunday 10 January 2016

Vriendschap

Tussen het werk zoeken en profileren door hoort uiteraard ook wat ontspanning. Toevallig stond dit weekend al een tijdje geblokt voor een paar activiteiten met een vriendinnengroepje.


SinterKerstNieuwjaar

Wanneer we ermee begonnen zijn, weet ik al niet eens meer. Als groep vieren we al zeker 6 jaar 'SinterKerstNieuwjaar'. Een idee dat geboren is uit de wens om een keer als groep Sinterklaaslootjes te trekken. Zoekende naar een datum bleek het nieuwe jaar beter te werken. SinterKerstNieuwjaar was geboren. We wonen na al die jaren nog steeds ver uit elkaar en een samenkomst vergt wat planning: in oktober zijn de lootjes al getrokken. Op de dag zelf spelen we een sinterklaasspel, eten we zelfgemaakte pizza en (een primeur!) kijken Wie is de Mol?

Tussendoortje voor Wie is de Mol?-liefhebbers: de recensie van 10e en het gesprek tussen twee redacteuren van NRC zijn na elke aflevering geniaal om te lezen.



Vriendschap

Vriendschappen zijn bijzonder. Familieleden zijn (in mijn geval) mensen met wie je door bloed verbonden bent en daardoor altijd in relatie tot elkaar staat in het leven. Met vriendschappen word je niet geboren en je weet niet of je aan het einde van je leven nog steeds bevriend bent. 

Eerlijk gezegd had ik van tevoren nooit kunnen denken dat de meiden uit dit vriendinnengroepje zo lang in mijn leven zouden zijn en ik zoveel met ze ging delen. Eens hebben we elkaar gevonden door een gezamenlijke interesse, inmiddels zijn we diverse verhuizingen, bruiloften, weekendtripjes, SinterKerstNieuwjaren en talloze verjaardagen verder. 

De cadeaus die we voor elkaars lootje halen, lijken ook steeds persoonlijker te worden. Vroeg of laat kom je iets tegen dat compleet bij die persoon past. Voor mij kwam er een lief kaartje met een 'office' pakketje uit: voor mijn volgende baan.




Stiekem wil ik het nu al in gebruik nemen. Werk zoeken is net werken toch?

Het is een lang en druk weekend, waardoor ik enigszins vermoeid thuis kom. Dat blijkt ook wel uit mijn blog: dit gaat nergens over, behalve dat ik graag kwijt wil dat het echt heel fijn is om steun te hebben. Na mijn werkgeversoproep kreeg ik uit allerlei hoeken gave reacties, met onder meer deze 4 meiden voorop. Geen uitdaging te groot, these girls got my back. Bedankt, lieverds!

No comments:

Post a Comment