Friday 22 January 2016

Met de benenwagen

Na onverwacht een vrij drukke week te hebben gehad, doe ik het deze dag wat rustiger aan. Een beetje 'aanrommelen', zoals je dat mooi kan noemen. 

Wandelen!

De zon scheen vanochtend uitbundig en gaf een mooie gloed over alles dat in de afgelopen nacht geraakt is door de vrieskou. Zulk weer is een mooi moment om de wandelschoenen weer eens aan te trekken. Na het bereiken van het eindpunt van mijn december uitdaging, waren de wandelschoenen veel vaker op de schoenenplank blijven staan dan de hele maand december. Op zich is dat niet vreemd: in december had ik de gelegenheid om overdag te wandelen (werkzoekende zijn heeft voordelen!) en als de dag bij mijn uitzendwerk erop zat begin deze maand, fietste ik in het donker naar huis. 

Zonnestralen en natuur

Maar je weet: als je iets wil veranderen in je leven, doe het nu. Ik pakte mijn rugzak in met een flesje water en besloot gelijk maar even glas, oud papier en plastic afval mee te nemen en deze aan de speciale containers verderop in de straat te doneren. Ruimt lekker op!

Hierna zet ik koers richting het bos in de buurt. Er is bijna niets zo mooi als zonnestralen die tussen de bomen door schijnen. Het stapt lekker door vandaag: de modderpoelen die ik in december moest ontwijken, zijn door de kou hard geworden en ik kan er overheen lopen. Elke 10 stappen sta ik weer stil om te genieten van wat ik zie en soms een foto te maken. Vogels vliegen van boom naar boom en in de verte hoor ik (ach ja) de auto's die over de snelweg razen. 


Als ik het bos verlaat, wandel ik nog even door de aangrenzende buurt. Amersfoort heeft ontzettend mooie straten en huizen. Ondertussen word ik gebeld en ontvang ik een leuk 'tussendoornieuwtje', waarover op termijn vast meer. Ruim een uur later stap ik de voordeur van mijn huis weer door. Een hele fijne wandeling en ik heb zelfs de rest van de dag nog over! Inmiddels weet het weer niet of de zon door moet breken voor die laatste minuten daglicht, of dat een hagelbui beter is. Dan maar allebei, dat kan ook.

No comments:

Post a Comment