Wednesday 21 January 2015

Goedgemutst

Jaja, ik heb er één!


Wat het is vraag je mij? Het is een zeer goedgemutste smoothie van Innocent Drinks. Elk jaar roepen ze (fanatieke) breiers op om mutsjes te breien voor de Goedgemutste Breicampagne. Deze mutsjes worden op de smoothieflesjes gezet, naar de winkels gebracht en daar verkocht. Per verkocht flesje met muts gaat 20 cent naar het Nationaal Ouderenfonds. Dat zo'n mutsje gewoon een geniaal hebbedingetje is, waarmee je je gekookte ei ook warm kan houden, maakt de actie oprecht schattig. 

Deze actie loopt al een aantal jaren en ik ben blij dat ik nu eindelijk in de gelegenheid was om ook een mutsje te scoren. Het is wel een constante herinnering van het gegeven dat ik al een tijdje het plan heb om een (grote) muts te breien voor op mijn hoofd in deze koude dagen. Vanavond ga ik maar eens aan de slag...


1 comment: